Verksamhetsberättelse 2006

Publicerad 2012-02-28 | Uppdaterad 2012-02-28

Verksamhetsberättelse 2006RFSU:s verksamhet växer lokalt, nationellt och internationellt. Aktiva och anställda i RFSU har all anledning att känna sig stolta.

Året präglades bland annat av valet, och viktiga redskap för RFSU i arbetet var våra valkrav: Säkra rätten att göra medicinsk abort, Obligatorisk sex- och samlevnadsun- dervisning på lärarhögskolorna, Säkra tillgången till sexologiska mottagningar, Ta ansvar för att bekämpa våld i nära relationer, och 10 procent av biståndet till sexuell och reproduktiv hälsa.

Förbundsstyrelsen har under året ägnat mycket arbete åt bolagsfrågor. Då Katarina Lindahl kommer att sluta efter tjugo år på RFSU har rekrytering av en ny generalsekreterare också varit något förbundsstyrelsen ägnat mycket tid och kraft åt. Beslutet att erbjuda Åsa Regnér tjänsten togs på ett extra möte under en av årets allra sista dagar.

För förbundskansli och klinik har år 2006 inneburit ett år i nya lokaler. Adressen Medborgarplatsen 3 och närheten till tunnelbanor, bussar och pendeltåg gör läget strategiskt, och besökarna till kliniken hittar fram.

Utdrag ur "Ordförande har ordet" av Lena Lennerhed