RFSU Stockholms årsmöte 2019

Välkommen på årsmötet 2019! Kom och var med och påverka inriktningen på RFSU Stockholms verksamhet! Vi bjuder på mat, intressanta diskussioner, delar ut priser och förbereder oss för kongress.

Alla medlemmar i RFSU Stockholm kallas härmed till årsmöte. Årsmötet är RFSU Stockholms högsta beslutande organ. Där fattar vi bland annat beslut om årets verksamhetsplan. Vi väljer också ledamöter till styrelsen, som ansvarar för att årsmötets beslut genomförs.

Anmäl dig redan idag, och senast den 10 februari om du vill ha mat. (Det går bra att anmäla sitt deltagande fram t o m den 22 februari, men om du anmäler dig efter den 10:e får du ordna med egen mat).

Plats: RFSU Stockholm, Alsnögatan 7

Tid: Lördag 23 februari, c:a 10:00-16:30. Exakta tider och program för dagen kommer senare.

Anmälan
RFSU bjuder på fika och vegetarisk lunch under dagen om du anmäler dig senast söndag 11 februari. Det går bra att anmäla sig fram till 22/2 men vid anmälan efter 11/2 får du fixa egen mat.
Anmälan görs via denna länk

Teatersällskapet presenterar Salong Vagina
Vaginan, fittan, vulvan, muttan, musen, snippan, framstjärten?

Salong Vagina! är en teaterföreställning som handlar om det som både skapat hatisk avsky och helig dyrkan, det som tycks sakna namn men har så många namn, det som befinner sig ”där nere”. Finns kvinnans könsorgan? Är det ens ett riktigt könsorgan om det inte är en penis?

På årsmötet får vi ett smakprov ur föreställningen som tar tempen på nutiden och utforskar vaginans kulturhistoria; dess symboliska, vardagliga, vetenskapliga och religiösa plats. Som påvisar de ansträngningar som gjorts för att förtränga dess existens, som utforskar spelet om vem som har makt att definiera kvinnokroppen. Med sång, dans, rörelse och humor utforskar föreställningen normer och tabun.

Handlingar
Alla handlingar du behöver inför årsmötet finns i länkarna längst ner på sidan.

Tillgänglighet
Årsmötet kommer att teckenspråkstolkas vid behov, anmäl det så snart som möjligt och senast den 10 februari.
Våra lokaler är tillgängliga och har stortoa, dörrautomatik, hörslinga, ledstråk samt nöt- och parfymförbud. Assistanshundar är välkomna, men inga andra pälsdjur.