Till sidans huvudinnehåll
Dansande människor i ett Pride-tåg. I ena hörnet en stämpel med texten "Framtidens RFSU".

Årsmöte 2020

Välkommen på årsmötet den 29 feb 2020! Kom och var med och påverka inriktningen på RFSU Stockholms verksamhet. Vi bjuder på mat, sexquiz, intressanta diskussioner, delar ut priser och beslutar vilka som ska leda föreningen framåt under året!

Alla medlemmar i RFSU Stockholm kallas härmed till årsmöte. Årsmötet är RFSU Stockholms högsta beslutande organ och ditt deltagande som medlem är viktigt. Där fattar vi bland annat beslut om årets verksamhetsplan. Vi väljer också ledamöter till styrelsen, som ansvarar för att årsmötets beslut genomförs.

Kallelse Årsmöte 2020

Anmäl dig redan idag, och senast den 24 februari om du vill ha mat. (Det går bra att anmäla sitt deltagande fram t o m den 28 februari, men om du anmäler dig efter den 24:e får du ordna med egen mat).

Anmälan görs via denna länk: http://bit.ly/30HhQwB

Plats: RFSU Stockholm, Alsnögatan 7

Tid: Lördag 29 februari, c:a 10:00-16:30. Exakta tider och program för dagen kommer.

Förnya ditt medlemskap
Glöm inte att förnya ditt medlemskap för i år. Ett medlemskap i RFSU kostar 150 kr om året och 50 kr för personer under 26 år eller med ekonomiska begränsningar. En glad nyhet för i år är att en nu också kan vara medlem via autogiro. Läs mer och förnya ditt medlemskap här:  www.rfsu.se/medlem

Sista dag för motioner
Inför årsmötet kan du skicka in motioner för att påverka RFSU Stockholms verksamhet. Du kan läsa mer om hur en skriver motioner i lathund för att skriva motioner på hemsidan. Skicka motionerna till stockholm@rfsu.se senast 13 februari.

Handlingar till årsmötet

Dagordning, styrelsens förslag på verksamhetsplan, samt övriga propositioner och motionsmall finner du nedan:

Valberedningens förslag till styrelse, verksamhetsberättelse, eknomisk berättelse samt revisionsberättelse finner du nedan:

Vi strävar efter ett pappersfritt årsmöte, så ta gärna med dator eller iPad för att läsa handlingarna (Wifi finns i lokalen). Endast ett begränsat antal utskrifter finns på plats.

Motioner och motionssvar, valberedningens förslag på styrelse, och verksamhetsberättelse publiceras på hemsidan senast den 21 februari.

Tillgänglighet
Årsmötet kommer att teckenspråkstolkas vid behov, anmäl så snart som möjligt och senast den 16 februari.
Våra lokaler är tillgängliga och har stortoa, dörrautomatik, hörselslinga, ledstråk samt nöt- och parfymförbud. Assistanshundar är välkomna, men inga andra pälsdjur.

Inför årsmötet
Har du inte varit på årsmöte förut? Inga problem! Läs mer i vår årsmötespraktika (pdf)

Vi ordnar också Årsmötesskola 6/2 och Motionsverkstad 10/2 på RFSU Stockholm där kan du lära dig mer om organisationens demokratiska processer och skriva motioner tillsammans med andra medlemmar. Alla är välkomna - oavsett om du är en riktig föreningsräv eller aldrig någonsin hört talas om vad en motion är. Vi finns där för att lära dig allt du behöver inför årsmötet!
Anmäl dig via länken här så ordnar vi mat till dig: görs via länken:  http://bit.ly/2REJRkz

Tänk på!
Om du av någon anledning får förhinder eller inte kan närvara: kom ihåg att avanmäla dig till isabel.lind@rfsu.se. Det är tråkigt och onödigt att behöva kasta mat.

Har du frågor kontakta isabel.lind@rfsu.se eller stockholm@rfsu.se

Varmt välkommen önskar RFSU Stockholms styrelse!