Till sidans huvudinnehåll
Dansande människor i ett Pride-tåg. I ena hörnet en stämpel med texten "Framtidens RFSU".

Årsmöte 2022

Välkommen på digitalt årsmötet söndag 27 februari 2022. Nu kan du nominera vilka förtroendevalda vi ska ha under nästa verksamhetsår. Läs mer nedan!

Årsmötet är RFSU Stockholms högsta beslutande organ och ditt deltagande som medlem är viktigt. Där fattar vi bland annat beslut om årets verksamhetsplan. Vi väljer också förtroendevalda som ska leda föreningen frammåt under kommande år. Kallelse kommer.

Vill du vara med och leda RFSU:s största lokalförening? Dags att kandidera till nästa års styrelse och andra spännande uppdrag!

Vill du verka för en inkluderande och antirasistisk sexualupplysning? Tycker du också att det är viktigt med ungas rätt till sin kropp, eller att det pratas för lite om ömsesidighet? Brinner du för aborträtten?

RFSU Stockholm är en ideell, partipolitiskt och religiöst obunden medlemsförening som har omkring 1700 medlemmar. Det är en av ett 20-tal lokalföreningar inom RFSU (Riksförbundet för sexuell upplysning). RFSU arbetar utifrån visionen en värld där alla är fria att bestämma över sin kropp och sin sexualitet. Var med och påverka RFSU Stockholms riktning och framtid!

Ansök senast 7 januari via formuläret:
Du kan kandidera till styrelsen, valberedningen eller som verksmahetsrevisor.
Nominera dig själv eller någon annan som kan vara intresserad och relevant genom att fylla i detta formulär senast fredag 7 januari (intervjuer sker löpande).

Läs mer om att kandidera i nomineringsanmodan här.

Undrar du något?
Tveka inte på att höra av dig till valberedning.sthlm@rfsu.se om du vill veta mer om vad de olika uppdragen innebär, om du har frågor om ansökningsformuläret eller undrar något annat inför personvalen som sker på årsmötet.

Förnya ditt medlemskap
Glöm inte att förnya ditt medlemskap för i år. Ett medlemskap i RFSU kostar 150 kr om året och 50 kr för personer under 26 år eller med ekonomiska begränsningar. Du kan numer även vara medlem via autogiro. Läs mer och förnya ditt medlemskap här:  www.rfsu.se/medlem

Inför årsmötet
Har du inte varit på årsmöte förut? Inga problem! Läs mer i vår årsmötespraktika eller kolla in lathund för att skriva motioner på hemsidan.

Har du frågor kontakta stockholm@rfsu.se