Till sidans huvudinnehåll
Dansande människor i ett Pride-tåg. I ena hörnet en stämpel med texten "Framtidens RFSU".

Årsmöte 2021

Välkommen på digitalt årsmötet den 25 februari 2021! Kom och var med och påverka inriktningen på RFSU Stockholms verksamhet.

Vi bjuder på intressanta diskussioner, delar ut fina priser och beslutar vilka som ska leda föreningen framåt under året. Dessutom blir det livemusik på munspel med Elin "Luffar Lo" Öberg (årets munspelare 2020) och Moa Brandt, båda medlemmar i rockbandet Among Lynx.

Alla medlemmar i RFSU Stockholm kallas härmed till årsmöte. Årsmötet är RFSU Stockholms högsta beslutande organ och ditt deltagande som medlem är viktigt. Där fattar vi bland annat beslut om årets verksamhetsplan. Vi väljer också ledamöter till styrelsen, som ansvarar för att årsmötets beslut genomförs.

Anmäl dig redan idag, och senast den 22 februari 2021.

Årsmötet 2021 blir annorlunda då vi inte kan mötas fysiskt. Vi kommer istället att ses digitalt via Zoom och använda oss av röstningsprogrammet VoteIT. Särskild information om VoteIt, hur det fungerar och inlogg kommer till alla anmälda inför årsmötet.

Under årsmötet kommer det även läggas tid på att se till att alla deltagare förstår och är med på hur det digitala verktygen fungerar. Behöver du extra stöd eller hjälp med det digitala? Kontakta isabel.lind@rfsu.se

Plats: Zoom - alla som anmäler sig via anmälningslänken nedan kommer få inlogg till VoteIT och där även zoomlänk till årsmötet.

Tid: Torsdagen den 25 februari, kl. 18.00-22.00. Program för dagen kommer senare.

Anmälan: Anmälan görs via denna länk:  http://bit.ly/2Ltdw0W

Tänk på!
Om du av någon anledning får förhinder eller inte kan närvara, kom ihåg att avanmäla dig till isabel.lind@rfsu.se

Förnya ditt medlemskap
Glöm inte att förnya ditt medlemskap för i år. Ett medlemskap i RFSU kostar 150 kr om året och 50 kr för personer under 26 år eller med ekonomiska begränsningar. Du kan numer även vara medlem via autogiro. Läs mer och förnya ditt medlemskap här:  www.rfsu.se/medlem

Sista dag för motioner
Inför årsmötet kan du skicka in motioner för att påverka RFSU Stockholms verksamhet. Du kan läsa mer om hur en skriver motioner i lathund för att skriva motioner på hemsidan. Skicka motionerna till stockholm@rfsu.se senast 4 februari

Handlingar till årsmötet
Styrelsens förslag på verksamhetsplan, samt övriga propositioner, verksamhetsberättelse, ekonomisk berättelse, revisionsberättelse, dagordning, valberedningens förslag på styrelse och kongressombud hittar du nedan:

1. Proposition 1: Verksamhetsplan för RFSU Stockholm 2021
  2. Proposition 2: Antagande av RFSU:s reviderade stadgar
    Proposition 2: Bilaga 1. RFSU Stadgar 2019
    Proposition 2: Bilaga 2. Stadga RFSU Stockholm 2017
  3. Proposition 3: Strategi för RFSU Stockholm 2021-2025
    Proposition 3: Bilaga 1. RFSU Stockholms strategiska målbild 2025
  4. Proposition 4: Styrelsens arvodering
  5. Verksamhetsberättelse 2020
  6. RFSU Stockholms Årsbokslut 2020
  7. Revesionsberättelse 2020
  8. Revisionsberättelse från verksamhetsrevisorerna
  9. Förslag till dagordning
  10. Valberedningens förslag på styrelse
  11. Valberedningens förslag kongressombud

Tillgänglighet: Årsmötet kommer ha teckenspråkstolkar. Anmäl så snart som möjligt om du har behov av teckenspråkstolk eller andra behov till isabel.lind@rfsu.se. Senast den 11 februari.

Inför årsmötet
Har du inte varit på årsmöte förut? Inga problem! Läs mer i vår årsmötespraktika eller kolla in lathund för att skriva motioner på hemsidan. RFSU förbundskansli kommer även hålla en årsmötes- och kongresskola 1 februari. Mer information och anmälan kommer.

Det görs även andra val på Årsmötet:
Utöver val av styrelse så kommer årsmötet även att välja en ny valberedning (som inte bereds av sittande valberedning), revisorer och kongressombud.

Vill du representera RFSU Stockholm på kongressen?
Kongressombuden representerar RFSU Stockholm på kongressen som är RFSU:s högsta beslutande organ. Kongressen hålls vartannat år och nästa kongress äger rum 11-13 juni 2021, även denna blir i år digital. Valberedningen har lagt fram ett förslag till årsmötet på ett antal kongressombud, men det finns fortfarande ett fåtal platser kvar. Är du intresserad av eller känner någon som vill kandidera till kongressombud? Hör av dig till  isabel.lind@rfsu.se. Sista dag för ombudsanmälan är den 11 mars.
Läs mer om kongressen här.

Har du frågor kontakta isabel.lind@rfsu.se eller stockholm@rfsu.se

Varmt välkommen önskar RFSU Stockholms styrelse!