Dansande människor i ett Pride-tåg. I ena hörnet en stämpel med texten "Framtidens RFSU".

Årsmöte 2024

Varmt välkommen på årsmöte lördagen den 24 februari 2024! Var med och påverka inriktningen på RFSU Stockholms verksamhet. Vi bjuder på intressanta diskussioner och beslutar vilka som ska leda föreningen framåt under året.

Årsmötet gästas också av Imaa Queen, dragartist extravaganza som fick sitt stora publika genombrott genom sin medverkan i Drag Race Sverige 2023. Dessutom delar vi ut våra fina priser:

- Årets Eldsjäl
- Vara, Välja, Njuta-priset
- RFSU Stockholms Hederspris

Alla medlemmar i RFSU Stockholm kallas härmed till årsmöte. Årsmötet är RFSU Stockholms högsta beslutande organ och ditt deltagande som medlem är viktigt. Där fattar vi bland annat beslut om vem som blir ordförande och väljer ledamöter till styrelsen, som ansvarar för att årsmötets beslut genomförs.

Anmäl dig här redan idag, och senast den 19 februari 2024.  Vi bjuder på matig fika!

Tid årsmötet: Lördagen den 24 februari, kl. 14.00-18.00.
Registreringen öppnar 13.30. Se förslag på dagordning nedan!

Plats: RFSU Stockholms och RFSU:s förbundskansli
Rosenlundsgatan 9, 118 53 Stockholm

Inför årsmötet

Förnya ditt medlemskap
Glöm inte att förnya ditt medlemskap för i år. Ett medlemskap i RFSU kostar 200 kr om året eller 50 kr med reducerad avgift. Du kan även vara medlem via autogiro. Läs mer och förnya ditt medlemskap via denna länk.

Sista dag för förslag/ motioner till årsmötet var 4 februari.

Har du inte varit på årsmöte förut? Läs mer i vår årsmötespraktika här eller kolla in lathund för att skriva motioner

Handlingar till årsmötet
- Förslag på dagordning 2024
 - Verksamhetsberättelse 2023
- Årsbokslut 2023
- Revisionsberättelse från auktoriserad revisor 2023
- Revisionsberättelse från verksamhetsrevisor 2023
- Valberedningens förslag till förtroendevalda för verksamhetsåret 2024

Tillgänglighet: anmäl så snart som möjligt om du har behov av teckenspråkstolk eller andra behov. Senast den 8 februari till denna mailadress stockholm@rfsu.se

Det görs även andra val på årsmötet:
Utöver val av styrelse så kommer årsmötet även att välja en ny valberedning och revisorer. Vill du vet mer om dessa viktiga uppdrag? Kontakta mailadress valberedning.sthlm@rfsu.se

Efter årsmöte:
För de som vill finns möjlighet att sammanstråla på Pitchers/ Mariatorget efter avslutat årsmöte.

Tänk på!
Om du av någon anledning får förhinder eller inte kan närvara: kom ihåg att avanmäla dig till denna mailadress stockholm@rfsu.se

Varmt välkommen önskar RFSU Stockholms styrelse!