Till sidans huvudinnehåll
Dansande människor i ett Pride-tåg. I ena hörnet en stämpel med texten "Framtidens RFSU".

Årsmöte 2023

Varmt välkommen på årsmöte lördagen den 25 februari 2023! Kom och var med och påverka inriktningen på RFSU Stockholms verksamhet! Vi bjuder på intressanta diskussioner och beslutar vilka som ska leda föreningen framåt under året.

Alla medlemmar i RFSU Stockholm kallas härmed till årsmöte. Årsmötet är RFSU Stockholms högsta beslutande organ och ditt deltagande som medlem är viktigt. Där fattar vi bland annat beslut om årets verksamhetsplan. Vi väljer också ledamöter till styrelsen, som ansvarar för att årsmötets beslut genomförs.

Anmäl dig redan idag, och senast den 17 februari 2023.

Anmälan: Vi bjuder på fika och vegetarisk middag.

Anmäl dig till årsmötet via denna länk (du är då även anmäld till jubileumsfesten, se nedan).

Tid årsmötet: Lördagen den 25 februari, kl. 15.00-19.30 (senast) ink. middag och pauser. Se förslag på dagordning nedan!

Plats: Årsta folkets hus

Jubileumsfest

RFSU Stockholm fyller 90 år i år och det vill vi fira med en jubileumsfest i samband med årsmötet. Vi bjuder på liveframträdanden med performanceartisten
Storm Dunder och burleskartisten Fräulein Frauke. Stanna hela kvällen och dansa till DJ Ale - rhythm meets temptation.

Tid jubileumsfest: kl. 19.30-00.00

Anmälan eftersläpp: kan du som medlem inte komma på årsmötet, men vill komma senare på kvällen. Varmt välkommen på eftersläpp till jubileumsfesten från kl. 19.30. Anmäl dig till eftersläpp via denna länk.

Det kommer finnas bar och möjlighet att köpa valfri dryck och snacks.

Vi är måna om att skapa en trygg och härlig jubileumsfest för alla deltagare. Det kommer därför finnas trygghetsvärdar och entrévakter på plats, samt Dare to Care informatörer

Inför årsmötet

Förnya ditt medlemskap
Glöm inte att förnya ditt medlemskap för i år. Ett medlemskap i RFSU kostar 150 kr om året eller 50 kr med reducerad avgift. Du kan även vara medlem via autogiro. Läs mer och förnya ditt medlemskap via denna länk: www.rfsu.se/medlem

Sista dag för förslag till årsmötet/ motioner
Inför årsmötet kan du skicka in förslag för att påverka RFSU Stockholms verksamhet framåt. Du kan läsa mer om hur en skriver motioner i lathund för att skriva motioner

Skicka motionerna till denna mailadress stockholm@rfsu.se senast 5 februari.

Årsmötesskola och motionsverkstad!
Har du inte varit på årsmöte förut? Inga problem! Läs mer i vår årsmötespraktika eller kolla in lathund för att skriva motioner

Vi arrangerar också årsmötesskola och motionsverkstad. Under årsmötesskolan kan du lära dig mer om organisationens demokratiska processer och hur ett årsmöte fungerar. Hur begär en ordet? Vad är det för skillnad på proposition och motion? Vad är alla lite knöliga ord och procedurer till för egentligen?

Under motionsverkstaden kan du få stöd och hjälp med att formulera och skriva motioner för just ditt förslag. Ta med dig en eller flera idéer, så hjälps vi åt! Varmt välkomna oavsett om du är en riktig föreningsräv eller aldrig någonsin hört talas om vad en motion är. Vi finns här för att lära dig allt du behöver inför årsmötet!

Årsmötesskola 30 jan kl. 18.00-19.30

Motionsverkstad 1 februari kl. 18.00-20.00

Anmäl dig till årsmöesskola & motionsverkstad via denna länk.

Handlingar till årsmötet:
Handlingar till årsmötet skickas ut senast 11 februari och kommer publiceras på hemsidan här.

Tillgänglighet: anmäl så snart som möjligt om du har behov av teckenspråkstolk eller andra behov. Senast den 10 februari till denna mailadress stockholm@rfsu.se

Det görs även andra val på årsmötet
Utöver val av styrelse så kommer årsmötet även att välja en ny valberedning, revisorer och kongressombud. Kongressombuden representerar RFSU Stockholm på kongressen som är RFSU:s högsta beslutande organ. Kongressen hålls vartannat år och nästa kongress äger rum 2-4 juni 2023 i Halmstad. Vill du eller vet du någon som borde kandidera till detta viktiga uppdrag? Du kan nominera dig själv eller andra till kongressombud på årsmötet! Har du frågor kontakta mailadress stockholm@rfsu.se

Tänk på!
Om du av någon anledning får förhinder eller inte kan närvara: kom ihåg att avanmäla dig till denna mailadress isabel.lind@rfsu.se

Varmt välkommen önskar RFSU Stockholms styrelse!